När du ska flytta tillfälligt
För att hyra ut sin lägenhet i andrahand behöver man få godkännande av bostadsrättsföreningen.
Så här går det till att ansöka om andrahandsuthyrning:
- Ansök om andrahandsuthyrning via formuläret nedan om du har digitalt bank-id och därmed kan signera digitalt.
- Ansök via blanketten nedan genom att skriva ut båda sidorna, fylla i den första sidan och mejla eller lämna den i styrelsens brevlåda.
- Om ansökan beviljas skickas den till dig för digital signatur. Har du ansökt med pappersblankett har du redan signerat din ansökan. Då signerar och lägger vi pappret i din brevlåda. Styrelsen återkommer med besked om ansökan inte beviljas.
Du är själv ansvarig för din lägenhet även under uthyrningstiden
Som bostadsrättsinnehavare är du skyldig att hålla dig uppdaterad om vad som händer i föreningen och det är fortfarande du som har ansvar för din lägenhet. Styrelsen lägger upp all medlemsinformation i appen och som medlemsinfo som nyheter på startsidan. Gör det enkelt för dig själv genom att ladda ner bostadsappen där du kan ställa in att du ska få notiser när det kommer nya meddelanden. Ett annat sätt hålla dig uppdaterad är att kontinuerligt titta in här på hemsidan.
Ansök om andrahandsuthyrning
Ansökan ska lämnas i god tid före uthyrningstidens början. Du kan fylla i digitalt via formuläret nedan om du har bank-id och kan signera digitalt. Annars laddar du ner blanketten och lämnar den i föreningens brevlåda i entrén till Johan Enbergs väg 28. Blankett för nerladdning hittar du längst ner på sidan.
Blankett för ansökan om andrahandsuthyrning.
Observera att blanketten består av två sidor. Båda ska skrivas ut och lämnas i föreningens brevlåda.