Skip to content
Menu
BRF Marskalken 7
  • Hem
  • Mäklare
  • Fastigheten och föreningen
    • Fakta om föreningen och fastigheten
    • Förvaltare
    • Stadgar
    • Styrelsen
    • Årsredovisningar och årsstämmor
  • För medlemmar
    • A-Ö
    • Andrahandsuthyrning – riktlinjer och ansökan
    • Bredband och TV
    • Checklista för nyinflyttade
    • Ditt ansvar som bostadsrättshavare
    • Nycklar, lås, porttelefon och taggar
    • När du säljer och flyttar
    • Renovering
    • Trivselregler
    • Trädgården och grillplatsen
    • Tvättstugan
  • Kontakt
BRF Marskalken 7

Vem ska jag kontakta?

Här reder vi ut när du ska kontakta styrelsen eller när det blir enklare att kontakta föreningens förvaltare (Fastighetsägarna Service) eller annan anlitad service direkt.

Felanmälan, ekonomi, namnbyte på dörr – kontakta Fastighetsägarna

Fastighetsägarna service tar hand om både tekniska och ekonomiska frågor. Kontakta dem om ditt ärende handlar om:

  • ekonomi – till exempel något med din månadsfaktura
  • registerutdrag – till exempel som banken kräver för att du ska ta banklån
  • fel på huset – till exempel klotter, dörrar som trilskas, trappstenar som är lösa
  • namnbyte på dörr

Om du behöver hjälp i din lägenhet

Du kan också kontakta Fastighetsägarna Service om du behöver hantverkarhjälp med din egen lägenhet. Självklart bekostar varje medlem själv åtgärder som sker i den egna lägenheten. Undantag från detta anges i gränsdragningslistan.

Kontaktuppgifter till Fastighetsägarna service

Porttelefon eller lås – kontakta Storstadens lås

Storstadens lås kontaktar du vid behov av nya nycklar, taggar, låsjour eller vid problem med porttelefonen.
info@storstadenslas.se 

08-212121 

För Låsjour använd knappval Jour.

Kontaktuppgifter till Storstadens lås

Ägarbyten, andrahandsuthyrningar, förslag, engagemang i styrelsen eller huset – kontakta styrelsen

Ärenden som inte faller under ovanstående går till styrelsen.

Om förvaltarna inte sköter sitt uppdrag behöver det komma styrelsen till kännedom.

Styrelsen består av några av dina grannar som gör styrelsearbetet utöver sina vanliga jobb och ber om förståelse för att svar ibland kan dröja.

Kontakta styrelsen

Vid hissfel – kontakta Hiss-Elteknik

Ring 08-779 53 53 om det är något fel på hissen.

Ring 08-779 53 53

Störningsjour

Föreningen har avtal med Svenska störningsjouren. Har du provat att ta kontakt med din granne som stör utan att det hjälpt kan du kontakta larmcentralen på telefonnummer 08-568 214 00. Larmcentralen är öppen Måndag-Söndag mellan kl. 20:00-06:00.

Om du behöver komma i kontakt med Svenska störningsjouren med frågor som inte är
akuta nås de under kontorstid på telefonnummer 08-645 00 35 eller
via e-post till info@storningsjouren.se.

Styrelsen

När det gäller frågor om tillstånd, eller generella frågor om bostadsrättsföreningen, styrelsens arbete och våra gemensamma fastighet är du välkommen att kontakta styrelsen. Se kontaktuppgifter på sidan Kontakta styrelsen:

Kontakta styrelsen

Snabbval

Felanmälan
Ladda ner boendeappen
Nycklar eller porttelefon
Kontakt
Mäklarinformation

Västra skogen från sjösidan

Johan Enbergs väg sett från andra sidan vattnet
Johan Enbergs väg sett från andra sidan vattnet

Få föreningens nyheter till mailen



©2025 BRF Marskalken 7 | Powered by WordPress and Superb Themes!