Här reder vi ut när du ska kontakta styrelsen eller när det blir enklare att kontakta föreningens förvaltare (Fastighetsägarna Service) eller annan anlitad service direkt.
Felanmälan, ekonomi, namnbyte på dörr – kontakta Fastighetsägarna
Fastighetsägarna service tar hand om både tekniska och ekonomiska frågor. Kontakta dem om ditt ärende handlar om:
- ekonomi – till exempel något med din månadsfaktura
- registerutdrag – till exempel som banken kräver för att du ska ta banklån
- fel på huset – till exempel klotter, dörrar som trilskas, trappstenar som är lösa
- namnbyte på dörr
Om du behöver hjälp i din lägenhet
Du kan också kontakta Fastighetsägarna Service om du behöver hantverkarhjälp med din egen lägenhet. Självklart bekostar varje medlem själv åtgärder som sker i den egna lägenheten. Undantag från detta anges i gränsdragningslistan.
Porttelefon eller lås – kontakta Storstadens lås
Storstadens lås kontaktar du vid behov av nya nycklar, taggar, låsjour eller vid problem med porttelefonen.
info@storstadenslas.se
08-212121
För Låsjour använd knappval Jour.
Ägarbyten, andrahandsuthyrningar, förslag, engagemang i styrelsen eller huset – kontakta styrelsen
Ärenden som inte faller under ovanstående går till styrelsen.
Om förvaltarna inte sköter sitt uppdrag behöver det komma styrelsen till kännedom.
Styrelsen består av några av dina grannar som gör styrelsearbetet utöver sina vanliga jobb och ber om förståelse för att svar ibland kan dröja.
Vid hissfel – kontakta Hiss-Elteknik
Ring 08-779 53 53 om det är något fel på hissen.